#Pernah tak?

Hai.

Pernah tak kau rasa sakit hati? Confirm kan? Tipu kalau kau hidup sekali pun kau tak penah rasa sakit hati. Macam tu lah hidup kan? Kalau kau sedih, kau menangis sampai nak banjir rumah kau kan? Sampai berkotak kotak tisu yang mama kau beli, kau habiskan. Ye dok? Kalau kau happy, kau gelak kuat kuat kalau boleh nak orang lain semua dengar kau gelak. Lumrah hidup :')

Kalau boleh pilih, aku nak jadi orang yang sentiasa dalam keadaan baik. Aku nak jadi orang yang sentiasa boleh senyum walau dalam apa masalah sekalipun. Tapi kita takda hak kan nak pilih semua tu? Kita kena ikut flow yang dah ditentukan. Tapi aku percaya, setiap yang ditentukan untuk kita, mesti yang terbaik. Allah dah tentukan jalan untuk hamba-Nya. Kan?

Pernah kau rasa macam hati kau kena hiris lepastu kau menangis sorang sorang? Sedangkan kau sendiri pun tak pasti kenapa kau menangis. Kenapa air mata kau senang jea jatuh. Kenapa kau rasa macam tu. Kalau kau fikir betul betul, kau akan dapat jawapan untuk tu.

Aku buat entry nie, berdasarkan pengalaman. Banyak pengalaman yang aku dapat even aku baru hidup kat dunia ni 16 tahun 4 bulan. Mungkin semakin kita besar, kita dapat lagi banyak pengalaman kan? Kita boleh survey life better. Kita dapat agak, fikir untuk diri kita kan? Aku harap aku dapat jadi lebih matang. InsyaAllah.

Even kau sedar kau sayik kena main, kau asyik dpergunakan, jangan pernah lupa yang kau ada strength kau sendiri. Kau boleh bangun. In life, we must choose. When you're down, you can choose to get up back or stay down. Believe me, don't choose to stay down. You'll regret.

Aku tak pernah rasa nak berhenti dari tolong orang even aku selalu jadi yang terakhir. Kadang kadang, orang yang dapat pertolongan dari aku, semuanya lupa aku. Normal lah kan? Memang masa tu kita boleh tengok yang mana betul betul ikhlas kawan dengan kita. Tapi aku lebih senang untuk buat taktau dan teruskan macam biasa.

Tapi ingat, tolong ingat. Aku jenis yang memaafkan. Sangat senang untuk memaafkan. Tapi susah untuk melupakan :')
Masyehh awok (: Tekan LIKE pulak yee :p

No comments: