Ungunya Cinta :)


Assalamualaikum.

Malam ni saya rasa nak menangis guling guling atas katil sambil dengar lagu Itu Realiti. Semuanya sebab penangan Ungunya Cinta. Apa tu? Ouhh, movie yang sangat best dan sangat menarik bagi orang yang suka Chinnnttt macam saya :)

Firdaus cakab, saya suka chintt. Tapi saya rasa dia lagi chintt dari saya tau. Hihi. Saya suka tengok movie nie sebab ada Sharnaaz Ahmad. Dia handsome tau awak. Muka dia perghhh, boleh buat orang cair. Movie nie memang touching sangat. Sebab last last Andy meninggal sebab ada brain cancer. Sedih kan? Dia cuma boleh kasitaw dekat Ungu yang dia sayangg sangat dekat Ungu tu. Tu pun masa saat terakhir dia hidup :')

Meh saya pendekkan sinopsis ehh :)

Andy (Sharnaaz Ahmad) anak orang kaya yang pulang dari Australia. Ungu (Leez AF) orang kurang berada. Andy nie sangat nakal, jahat dan bak kata mamanya, stupid. So Ungu ni jadi tutor dia kat rumah. Bila dha jadi tutor, sama umur tuu, faham faham lah enn? Terjatuh hati pulok. Ouh btw, Andy masuk form six. Ungu pulak further study ambik dip :)

Lepastuuu, si tutor dengan anak muridnya ni yang rajin bergaduh mula jadi baik sweet bagai --'. Sampai satu hari Andy yang memang suka melawan cakab makbapak nya nih ikot si Ungu lepaskan tension. Lepastu, Ungu masuk satu singing comp dan dapat pi final. Dia terus pi skola Andy. Sampai dekat skola Andy, dia nampak Andy dengan pompuan lain.

Dia memang marah gilaaa dekat Andy. Masa hari comp dia tuh, mama Andy call dan suro dia jangan letak phone. Dia bagi Andy dengar suara Ungu menyanyi. Masa hari yang sama, Andy ada operation untuk cancer. Mak si Ungu ni kasi surat Andy dekat Ungu. Andy cakab, ''Saya mintak maaf sebab tak jawab sapa pompuan tuh. Sebenarnya dia doctor saya. Saya ada brain cancer. Sebab tu saya tinggalkan Australia dan balik Malaysia. Saya nak rapat dengan mama papa saya. Mungkin awak selalu tengok saya marah marah mama papa saya. Tapi marah tandanya sayang kan? Hari ni awak ada pertandingan final. Dan hari ni jugak saya ada operation. Mungkin lepasni saya taktau apa nasib saya, tapi saya nak awak tahu, saya sayang kan awak Ungu. Tiada batasnya''

Perghh. Saya hafal kot? Hebat gilaa, puih puih sikit --'

Sedih kan? Huhu. Nak Chintt kejab malam ni. Apa apa pun, Shaarnaz hot !



Go to fullsize image



Masyehh awok (: Tekan LIKE pulak yee :p

No comments: