Selamat Hari Jumaat.


Syukuri apa yang ada,
Hidup adalah anugerah
Tetap jalani hidup ini,
Melakukan yang terbaik.

Tuhan pastikan menunjukkan,
Kebesaran dan kuasaNya
Bagi hambanya yang sabar, 
Dan tak kenal putus asa .

Hai, Assalamualaikum.

Jangan menyerah. The keyword is, sabar. Maybe some people know me based on my bad attitude. Or maybe not. Trust me, everybody have their own annoying attitude. No one will knows what you think about others. But don't always think badly about people. 

Dalam erti kata lain, semua orang sama. Ada baik buruk. Jadi tak kisahlah awak anak datuk ke, anak tan sri ke, anak sultan or raja sekalipun, dosa pahala tetap sama di sisi Allah. Awak orang kaya ke, miskin ke, takde bezanya. Kalau awak susah sekalipun, usaha lahh. Usaha keras, sabar dan tunggu hasilnya. Jika ikhlas, insyaAllah berhasil.

Entry ni takda kena mengena dengan sapa sapa pun. Cuma nak mengingatkan. Kalau saya tengah serabut memang jadi baik sikit macam ni. Baik? Eh sial lah. Puih puih >.<

Saya tak faham kenapa sesetengah orang tu masih nak ganggu hidup orang lain. Tak puas hati sekalipun sampai nak passing number, nak suruh kacau bagai. Buang masa lah adik. Tak berbaloi pun. Ada sesetengah orang tu plak, nak mencari pasal. Nanti yang dimaki hamun, saya. Bukan awak cik abang. Life awak lagi better dari saya lah. Nak tengok life saya lagi teruk ke? Eh awak, tak baik buat macam tu tau. TUHAN MARAH.

Saya selalu ingat pesan sepupu saya, doa orang yang teraniaya insyaAllah dimakbulkan. Tapi awak, tak baik kan mendoakan keburukan orang lain? Sebab tu saya tak buat. Nanti kesian awak. Lagipun dosa saya yang dapat. Awak tak payah la nak interrupt life saya lagi kay? Sebab nanti saya lagi marah dekat awak. Nanti saya lagi sakit hati dengan awak.

Cukup lah awak. Saya taknak membebel pasal awak lagi. Nanti awak mengungkit. 

Haihh, homework banyak. Tapi tak terasa nak buat sikit pun. Cikgu bagi lah berapa banyak homework pun. Saya tak buat jugak. Buat subjek yang saya suka jaa. Huhh, jahat kan saya? Haha. Cikgu cubitlah kuat mana pun. Sakit kejab ja. Tapi sekarang saya dah rajin sikit tau. Homework banyak yang saya hantar. Now nak update file Addmaths. Nak hantar hari Ahad nie :)

Alhamdulillah Addmaths saya dah faham sikit sikit. Tapi masih kena banyak belajar. Tak semua orang cepat ketchup. Contoh? Saya lah :D

Exam dah dekat. Oh yaa, abang abang dan kakak kakak yang nak amik trial SPM, goodluck. Untuk Firdaus jugak. Goodluck. Belajar rajin sikit. Jangan nak merayau je awak. Tengok buku lebih kay. Awak boleh buat lahh :)

Adik adik yang nak amik trial PMR jugak. Goodluck. Atoi, Mira, Kimin, Azah, Fatin, Dayah, sapa lagi haa? Ramai sangat kot junior kak Fatyn ni :D . Goodluck lah semuanya. Buat elok elok. Alaahh, PMR je pun. Habis kuat stay dekat Badlishah jugak :)

Okay, dah tak larat nak taip lagi. Jiwakacaukejabyeeanakanak. Atoi, rinduuu dekat hang :(

Adik pi kedai, Kbye



Masyehh awok (: Tekan LIKE pulak yee :p

No comments: