Saya budak bermasalah?

Assalamualaikum.

Hari ni nak bahasakan diri 'saya'. Takdak sebab pun. Saja nak menggatai menggedik bahasakan diri saya. Nampak comel sikit kan kan?

Okay, memula nak cecita pasal kemarin. Kemarin masa assembly macam biasa ada sportcheck. Saya? Erghhh, tergolong dalam orang yang terkena lah. Memang selalu sangat dah pun kena. Banyak hal. Haha. Kemarin kena sebab anak tudung hitam. Pftttt, anak tudung hitam pun tak boleh pakai kee? Takkan pakai tudung hitam nak pakai anak tudung putih kot? Pelik sangat lah kann. Lepastu saya dengan penuh rasa bangga pi ahh beratoq kat belakang tu. Mak aii, ramai jugak yang kena.

Lepastu prefects suruh tules nama. Alahh, tules jalahh. Famous sikit >.< lepas tules tu, berdiri sampai habes assembly. Lepastu kena panggil. Memang banyak ahh kes. Ada yang pakai ada tudung half, ada yang sebab pakai kaler hitam, ada yang tak pakai langsung, ada yang sebab smartcard, ada yang sebab kuku panjang. Saya? Ouhh, mestilah pakai anak tudung hitam dan half. Hikhok >.<

Lepastu, saya diperli padat padat oleh cikgu. Sekali lagi saya scan nama kamu dalam e-disiplin, saya sendiri akan uruskan pertukaran sekolah kamu. Pergi sekolah yang peraturannya sama macam kamu nak. Wahhh, kalau ada dah lama saya pegi lah cikgu :)

Tadi pulak kena lagi. Alasannya, tudung singkat. Dah bertahun saya pakai tudung macam tu tapi tak pernah kena apa apa pun. Buat pertama kali dalam masa empat tahun saya kena tadi. Di torture nya saya depan orang ramai dalam surau. Perghh, bukan semua orang boleh kena macam tu enn? Awak ada? Hihi. Alahaii cikgu yang lagi comel, takkan sebab saya banyak buat kesalahan disiplin yang agak kecil tuh, cikgu nak pandang saya jahat kot? Agak agak lah cikgu.

Tapi apa apa pun, tak dinafikan memang tu semua kesalahan saya. Saya sendiri cari masalah. Last last jadi bahan. Memang padan lah muka saya. Tapi sekarang saya dah tak pakai stokin pendek dahh. Saya dah jadi baik sikit dah cikgu :)

Saya tak berdendam dengan cikgu. Sumpah tak. Memang mula mula saya tension sikit. Tapi buat apa simpan dendam kan? Saya taknak mention nama cikgu tu. Nak tau tak? Dia salah seorang cikgu yang paling saya sayang tau. Serius :D

Dekat luar kelas, perangai dia berbeza dengan dalam kelas. Dalam kelas, dia sangat sporting. Sangat best. Boleh buat semua orang lupa masalah. Buat semua orang tersenyum. Saya suka belajar dengan dia. Saya taknak berdendam dengan dia sebab saya sayang dia. Dia cikgu yang paling best. Cikgu A, sayang cikgu sangat lahh :))

Adik pi kedai,Kbye
Masyehh awok (: Tekan LIKE pulak yee :p

No comments: