Sahabat :)

Assalamualaikum .

Hari nie aku nak bercerita tentang sahabat . Aku rindukan sahabat aku yang sorang nie . Azilah namanya . Tahun lepas , kemana pun kami bertiga . Aku , Azilah dan Farah . Sampaikan mama aku kenal dua orang nie . Dorang selalu datang rumah aku , makan-2 dekat rumah aku . Memang rapat sangat kami bertiga .

Masuk tahun nie , semua pindah kecuali aku . Farah pindah ke sekolah yang dekat dengan rumah dea . Azilah pulak p MRSM . Budak pandai lha katakan . Tapi dea tak pernah lupa aku . Dea selalu text aku . Kalau datang sini , dea mesti cari aku . Kena pulak tahun nie boyfie dea sekelas dengan aku . Memang rancak lhaa .

Tadi dea text aku . Dea sedih katanya . Baru clash dengan boyfie dea . Bayangkan , dea cuma boleh jawab 5 soalan jea sebab dea asyik teringatkan si Rahimy tue . Apa lhaa yang hang bagi kat dea Rahimy oii . Aku bagi kata-2 semangat kat dea . Aku cakap , dea tak sepatutnya bersedih . Ramai lagi yang ada . Dea kuat . Kuat dari aku .

Lepas tue , dea mintak maaf dekat aku . Apa kena ? =,=' . Dea cakap dea dah tak lama . Dea sakit . Yaa , aku memang tau dea sakit . Tapi aku tak sangka seteruk nie . Dea cakap dea tak boleh tahan lama . Aku marah dea . Aku cakap , dea tak boleh cakap macam tue . Aku tau kalau dea ada dengan aku sekarang nie mesti dea kena pelempang dah .

Then , dea cakap kalau dea tak mati pun , dea kena pergi Jepun . What a ???? Dea cakap dea dapat exchange student pergi Jepun . Whoaaa , aku terkejut . Aku bangga dengan hang Azilah . Aku tanya bila dea nak p ? Dea cakap taktau lagi . Dorang kena buat saringan dulu antara students MRSM yang lain . Biasa lhaa , semua budak pandai . Tapi yang terpilih tue memang bertuah gila-2 . Actually cousin aku pernah mintak exchange student tue . Nak pergi Australia katanya . Tapi semua pembiayaan sendiri sebab dea bukan student MRSM . Tapi tetap under government .

Kalau dea pergi Jepun , dea akan ingat aku lagi kea ? Dea akan ingat lagi kea Fatin Athirah ? Dea boleh bertahan kea dengan sakit dea tue ? Dea akan okay kea ? Yeaa , banyak sangat persoalan dalam otak aku nie . Aku risaukan dea . Tapi apa-2 pun , aku harap dea akan okay .

Semoga kau berjaya , KAWAN .

Kbye .
Masyehh awok (: Tekan LIKE pulak yee :p

No comments: